L'exposició presenta un conjunt d'obres escollides que recull el més representatiu de Lluïsa Vidal (Barcelona, 1876-1918). Transcorre en un itinerari que va des dels exercicis acadèmics del cos nu fins al cos vestit que podem observar en els grans retrats. L'ésser, el cos i la seva postura, l'expressió del rostre, en definitiva la figura humana, van ser el centre d'interès de l'artista al llarg de tota la seva carrera.
Vidal tracta tots els aspectes del món de les dones des d'una visió molt íntima i genuïna que descobrim a partir de petites notes a l'oli. La maternitat i la infància estan representades en una sèrie de dibuixos i olis com ara Marcelet malalt i Primeres passes. També hi trobem unes escenes urbanes plenes de immediatesa i moviment, i el plein air, que gaudim en uns apunts de carrer i unes notes de les platges de Blanes.
La tasca d'il·lustradora es mostra en un conjunt de dibuixos originals realitzats per a les revistes Feminal i La Ilustración Artística, amb tècnica al carbó, guaix i una grisalla en oli.
Ens trobem davant d'una pintora professional que va néixer al si d'una família culta, lliberal i amant de les arts que li va donar les eines necessàries per formar-se i triar una professió artística, cosa inusual en l'últim quart del segle XIX. Francesc Vidal i Jevellí, pare de la pintora, va ser l'introductor de l'esteticisme i del japonisme i precursor del Modernisme a Barcelona.
La mostra, que es podrà visitar a la sala d'exposicions de la Casa museu Lluís Domènech i Montaner de Canet de Mar fins al 17 de febrer de 2019, està comissariada per la Dra. en història de l'art, Consol Oltra.