Art nouveau in Buenos Aires: A love story ("Art Nouveau a Buenos Aires: una història d'amor") presenta la meticulosa investigació d'Anat Meidan sobre la riquesa del patrimoni arquitectònic Art Nouveau de Buenos Aires. El llibre, que inclou centenars d'esplèndides fotografies de Gustavo Sosa Pinilla, recull les impressions i experiències personals de l'autora, una col·leccionista d'art i apassionada de l'estil Belle Époque, durant la seva estada a Buenos Aires.
Aquesta publicació de gran bellesa, que acaba de rebre el primer premi AANBA 2018 en la categoria de "Divulgació de mitjans gràfics", ens permet descobrir les principals joies de l'arquitectura de l'Art Nouveau porteny.
MEIDAN, ANAT, 2017 / Art nouveau in Buenos Aires: a love story
EDICIONES POLÍGRAFA, BARCELONA
242 pàg., 25 X 30,5 cm, il·lustracions en color. Editat en anglès
Disponible en tapa dura: 55 dolars / 45 euros
Per a més informació: www.poligrafa.com
"Art nouveau in Buenos Aires: A love story" ("Art Nouveau a Buenos Aires: una història d'amor")
Buenos Aires, 19.11.2018 | Publicat per EDICIONES POLÍGRAFA, BARCELONA
"Clarence H. White and His World" ("Clarence H. White i el seu món")
NEW HAVEN, CT, 19.11.2018 | Publicat per YALE UNIVERSITY PRESS, NEW HAVEN, CT
Clarence H. White and His World ("Clarence H. White i el seu món"), el catàleg de l'exposició homònima, comença amb les primeres obres de White a Ohio, que el situen al costat del moviment Arts & Crafts en la defensa de la producció manual, l'aproximació a la natura i la vida senzilla. La implicació de White amb la Photo-Secession i el seu trasllat a Nova York el 1906 marquen un gir en la seva producció, que es va decantar cap al retrat comercial i una dedicació cada vegada més gran a l'ensenyament, amb la creació de les primeres institucions dels Estats Units que combinaven la instrucció en aspectes tant tècnics com estètics de la fotografia. El llibre incorpora noves anàlisis formals i científiques de l'obra i les tècniques de White, i inclou nombroses il·lustracions mai publicades anteriorment d'escenes emotives a l'aire lliure i imatges serenes de la vida domèstica per les quals fou admirat.
McCAULEY Anne , BUNNELL C., Peter, LUNDGREN, Adrienne, 2017 / Clarence H. White and His World: The Art and Craft of Photography, 1895-1925
YALE UNIVERSITY PRESS, NEW HAVEN, CT
408 pàg., 25,40 x 29,21 cm, 346 il·lustracions en color i en blanc i negre. Editat en anglès
Disponible en tapa dura / 65 dolalrs
Per a més informació: yalebooks.yale.edu
"De fer et de verre. La Maison du Peuple de Victor Horta" ("De ferro i de vidre. La Casa del Poble de Victor Horta")
Brussel·les, 19.11.2018 | Publicat per LES IMPRESSIONS NOUVELLES
Aquesta publicació ens explica la història de la Maison du Peuple (la Casa del Poble), construïda el 1895 per Victor Horta al cor de Brussel·les, i que els mateixos que l'havien fet construir la van fer enderrocar setanta anys després. També ens explica la història del socialisme naixent, a Bèlgica, de les lluites d'aquells que no gaudien pràcticament de cap dret, del pas de dues guerres per un país que volia mantenir-se neutre, governat i, potser, unit per un rei, però on les dues llengües van revelar fins a quin punt els habitants estaven dividits; la història d'un moviment obrer i cooperatiu, i després d'un partit socialista esdevingut un aparell, capaç, amb l'excusa de la modernitat, de destruir "la seva Casa" sense vacil·lar i, fins i tot, d'oblidar-la.
MALINCONI, Nicole, 2017 / De fer et de verre. La Maison du Peuple de Victor Horta ("De ferro i de vidre. La Casa del Poble de Victor Horta")
LES IMPRESSIONS NOUVELLES, BRUSSEL·LES
176 pàg., 14,5 x 21 cm, il·lustracions en color i en blanc i negre. Editat en francès
Disponible en rústica / 16 euros
Per a més informació: www.lesimpressionsnouvelles.com
Què faries si estiguessis tancat en una casa modernista? | El Periódico
17.09.2018 | Publicat per Fundació Iluro
Què faries si estiguessis tancat en una casa modernista? | El Periódico
-
Amb èxit de públic, la Fundació Iluro de Mataró ofereix l"escape room' ?El misteri de la casa Coll i Regàs', obra de Josep Puig i Cadafalch
Quin és el secret que amaga la Casa Coll i Regàs de Mataró? Si no volen quedar-se tancades per sempre a l'interior d'aquesta casa modernista, obra de Puig i Cadafalch, l'equip directiu de l'escola GEM de Mataró ho haurà de descobrir. Aquesta tarda aquestes professores són les participants de l'?escape room' ?El misteri de la Casa Coll i Regàs" que des de principis d'estiu ofereix amb molt èxit la Fundació Iluro. "La voluntat d'aquesta proposta és acostar aquesta obra a persones que mai farien una visita guiada i oferir una manera més lúdica de veure la casa", explica Pere Cañada, historiador i responsable dels serveis pedagògics d'aquesta obra.
El joc comença amb una petita explicació de la vivenda, avui un dels símbols de la capital del Maresme, tot i que molts veïns ignoren la seva riquesa interior. Les professores no són una excepció. La majoria reconeixen que és la primera vegada que la visiten. La història de la casa es remunta a 1896, quan l'empresari tèxtil Joaquim Coll i Regàs (1855-1904) va comprar dues cases al carrer d'Argentona i immediatament va edificar la seva de nova planta d'acord amb el projecte redactat per l'arquitecte Josep Puig i Cadafalch (1867-1956), que va quedar acabat el 1898. Una residència que, després d'anys tancada, va tornar a obrir les seves portes el maig del 2017 després d'una àmplia rehabilitació.
Les participants de l'?escape room' inicien el joc de forma temorosa i dubitativa. Un missatge de l'arquitecte avisant-les que tenen 60 minuts per resoldre l'enigma encara incrementa més la tensió. A diferència d'altres activitats d'aquest tipus, buscar pistes en una casa modernista de 121 anys és tot un repte. "Durant el joc visiten la casa, però alhora es fixen en elements de la seva decoració", assegura Cañada. La casa Coll i Regàs, tant a la façana com a l'interior, enlluerna pels seus detalls. Finalment, al llarg de l'hora, una pista succeeix l'altra, i el misteri es va resolent, tot i que hi ha moments de debilitat: "M'estic estressant!", es lamenta una de les participants.
Una activitat per a tots els públics
En aquesta ocasió són professores que realitzen aquesta activitat, però està pensada per a tots els públics, des de joves a partir de 8 o 10 anys, fins a famílies o grups professionals que busquen experiències de Time Building. "Aquesta manera d'aprendre té molts avantatges: et planeges un repte i llavors tens una motivació molt alta per descobrir coses per la tu mateixa, model que segueix la nostra escola", explica Montse Paradeda, directora pedagògica de l'escola GEM de Mataró. La pedagoga també afirma que aquesta eina "fomenta la creativitat, el treball en equip, la curiositat, la lògica, el pensament divergent i és una gran manera d'aprendre pel teu compte".
"Aquest estiu han passat per les casa un total de 415 persones, majoritàriament catalanes, però també hem tingut públic procedent de França, Rússia, Anglaterra, Alemanya, Àustria, Italia, els Estats Units i Mèxic", assegura Marta Ibarz, directora de la Fundació Iluro. Un èxit que ha animat a la Fundació a potenciar el programa d'activitats, amb l'objectiu de convertir aquesta casa modernista en "un espai d'aprenentatge, de lleure i gastronomia", i seguir amb la seva rehabilitació. El 2019 aquesta previst instal·lar un elevador fins al primer pis, on es fan els tallers infantils, i ampliar així la visita, tot i que aquesta zona és menys noble que la planta baixa.
Al final de la sessió el guia de la casa agrupa les participants al pati de la residència per valorar l'experiència. S'han escoltat entre elles? Qui ha sigut la líder del grup? I explica la relació de cada pista amb la història de la casa modernista. Llavors les participants s'adonen que la resolució no ha sigut una qüestió d'atzar. La Casa Coll i Regàs ha deixat de ser un misteri.
Notícia original a El Periódico
Koloman Moser
Viena, 17.07.2018 | Publicat per HIRMER VERLAG GMBH, VIENNA
La publicació Koloman Moser no solament aborda la diversitat artística de Koloman Moser i el situa en el seu context històric, biogràfic i artístic, sinó que també posa en valor l'extensa col·lecció d'obres de l'artista pertanyent al Leopold Museum. Moser (1868-1918) fou cofundador dels Wiener Werkstätte (Tallers Vienesos) i de la Secession vienesa.
Aquest artista polifacètic, de gran imaginació i amb un nivell de productivitat difícil de superar, va treballar amb molt d'enginy diversos materials. La seva obra com a dissenyador gràfic, de mobles, de teixits, de cartells i d'objectes, i la seva extensa obra pictòrica, el situen com una de les icones del Modernisme vienès.
LEOPOLD, Elisabeth i KUTZENBERGER, Stefan, 2018 / Koloman Moser
HIRMER VERLAG GMBIL, VIENA
80 pàg., 14 x 20,5 cm, 78 il·lustracions en color. Editat en alemany i en anglès
Disponible en tapa dura: 13 euros
Per a més informació: www.hirmerverlag.de